marți, 14 aprilie 2009

BUCATARIA LA IARBA VERDE

Primavara aceasta s-a lasat tare mult asteptata. De fapt, inca suntem in asteptarea Primaverii. Timidele raze ale soarelui, chiar daca numai la amiaza te incalzesc, te imbie sa iesi afara, sa-ti petreci cat mai mult timp in aer liber. Sa iesim in gradina, sa plantam primele flori, sa le ingrijim si apoi sa ne bucuram de frumusetea lor. Cred ca, de fapt, suntem in asteptarea verii. In ultimii ani parca Primavara a durat, nu 3 luni ci 1 luna. S-a transformat intr-un fel de Prima Vara.
Sambata fiind o zi tare frumoasa am profitat si am iesit in gradina. Si ca orice roman care se respecta nu am iesit cu mana goala, sau mai bine zis cu cosul gol, ci l-am umplut cu ce am avut prin casa, prin frigider; adica ciuperci, ceapa verde, rosii, ridichi, dovlecei, mix de legume, smantana, putin unt, cascaval, branza de burduf, o canita de vin, pasta de ardei iute, si binenteles ca trebuia si ceva carne, niste aripioare, piept de pui, doua fire de carnati proaspat, doua/trei felii de slanina ( numai pentru aroma ). Mai intai am spalat si curatat ciupercutele, le-am taiat coditele.
Am dat pe razatoarea mare cascavalul si am maruntit cu o furculita branza de burduf. Le-am amestecat bine, am adaugat ceapa verde, piper, boia, sare, unt si 3-4 linguri de smantana.
Am omogenizat bine rezultand o pasta bine legata,
cu care am umplut ciupercutele.

Coditele ciupercilor le-am pus intr-o tigaie impreuna cu putin unt , ceapa verde si o rosie taiata cubulete. Am pus ciupercutele umlute pe gratar alaturi de tigaia cu coditele de la ciuperci.

Cand au fost gata coditele de ciuperci am ras cascaval deasupra.
Nu dupa mult timp au fost gata ciupercutele si binenteles ca acestea le-am mancat ca aperitiv.
Dupa ce am "degustat" ciupercutele, a venit randul gratarelor. Aripioarele de pui au fost lasate intr-o marinata preparata din sare, piper, boia, sos de ardei iute, ceapa verde taiata, putin ulei si putin vin alb. Pieptul de pui l-am condimentat numai cu sare, piper si boia. Dovlecelul a fost taiat felii, condimentat cu sare si boia. Toate au fost puse pe gratar, alaturi de carnati.

Mixul de legume a fost amestecat cu cartofi taiati felii si lasat la cuptor. Acestea au fost pregatite acasa, aici fiind incalzite pe plita cuptorului din gradina si lasate acoperite cu folie din aluminiu.

A fost o zi insorita, si pe langa placerea de a iesi in aer liber am avut-o si pe cea a pregatirii preparatelor in aer liber, de obicei facute la gratar, gustul acestora fiind unic.

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...