miercuri, 10 februarie 2010

PRĂJITURĂ CU CREMĂ DE LĂMÂIE

Pentru amatorii de prăjituri cu lămâie, dar şi cu cacao, aceasta este alegerea perfectă.
Blatul de cacao este umed şi pufos iar crema de lămâie densă, dulce - acrişoară.
Ingrediente pentru blat:
- 8 ouă
- 200 g zahăr
- 150 g făină
- 30 g cacao
- 60 ml ulei
Ingrediente pentru cremă:
- 100 g zahăr
- 200 g zahăr pudră
- 200 g unt
- 50 g făină
- 50 g amidon alimentar
- 500 ml lapte
- zeama de la 2 lămâi
- coaja rasă de lămâie
Ingrediente pentru sirop şi decor:
- 200 ml apă
- 200 g zahăr
- esenţă de rom
- 1 limettă
Pentru prepararea blatului se separă albuşurile de gălbenuşuri. Albuşurile se bat spumă, se adaugă zahărul treptat; când spuma este tare se vor adăuga pe rând gălbenuşurile, apoi uleiul şi la urmă cacacoa amestecată cu făina, lingură cu lingură.
Compoziţia se toarnă în tava tapetată cu ulei şi făină şi se coace aproximativ 30 minute. Am trecut la prepararea siropului şi a decorului. Limetta se taie rondele, apoi fiecare felie se taie în două sau în patru, depinde de mărimea fiecărei rondele. Am pus apa la fiert împreună cu zahărul. În siropul care fierbe am adăugat feliile subţiri de limttă şi am lăsat să fiarbă câteva minute . Ce-i drept eu le - am lăsat cam mult şi feliile de limettă s-au caramelizat puţin, dar nu a fost o problemă prea mare, acestea având o culoare chihlimbarie.
Apoi am preparat crema astfel: am amestecat faina cu amidonul alimentar, peste care am turnat putin lapte. Se pune apoi la fiert restul de lapte cu zahărul tos, se toarnă amestecul de făină cu lapte şi se dă în fiert, amestecând continuu, pană se îngroasă. Dupa ce a fiert, se lasă deoparte să se raceasca.
Separat se freacă spumă 200 g unt cu zahăr pudră, se adaugă zeama si coaja de lămâie.
Se amesteca apoi cu compozitia de lapte racita.
Se însiropează prima foaie se întinde un strat de cremă, se pune foaia a doua, se însiropează, se pune restul de cremă, apoi ultima foaie, care se însiropează şi aceasta. Peste ultima foaie se pune o glazură de zahăr de la Dr. Otker sau un icing, eu am pus Dr. Otker cu gust de lămâie.
Se taie prajitură în cuburi şi peste fiecare cub se pune câte o felie de limettă glazurată.

11 comentarii:

Craita spunea...

Arata asa de bine!Felicitari,te asteapta un mic premiu la mine pe blog!

furnicuta boscodina spunea...

arata tare bine prajitura asta si ...mmmm ce pofta mai face :) felicitari :)

maria mihalache spunea...

Ce bine arata........cred ca este un deliciu.
O zi buna!

Anonim spunea...

super arata, mi-e pofta!

Carmen spunea...

Ce bunatate!!!
Am niste premii pentru tine!
Iti doresc un weekend placut si "Happy Valentine's Day!"
Te pup

Nina spunea...

Fromos si gustos si...
Happy Valentine's Day! XOXOXO

Anonim spunea...

Buna ,multumesc de reteta.La mine nu a crescut blatul foarte tare ca la tine m-a cam necajit ,probabil ca tava ta era mai mica sau cel mai bine adaugam putin praf de copt.Oricum e in frigider am gustat-o si e foarte buna .Pupici si Craciun Fericit alaturi de cei dragi

Claudia spunea...

Buna,Cu ce as putea sa inlocuiesc amigdonu alimentar?

adriana gherman spunea...

Buna, făina înlocuiește foarte bine amidonul alimentar. Cremele preparate cu amidon sunt ceva mai fine decât cele preparate numai cu făină. 50 g amidon alimentar se înlocuiește cu 30- 40 g făină.

Anonim spunea...

Buna, imi poti spune te rog ce dimenisuni are tava folosita. Merci.

adriana gherman spunea...

30 X 22 cm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...