joi, 29 martie 2012

CARTOFI ŢĂRĂNEŞTI



 Vorbind cu mama la telefon, am întrebat-o, printre altele, ce  face de mîncare şi mi-a spus de cartofii ţărăneşti. De mult nu am făcut, am şi uitat de când. Dar azi i-am preparat. Este drept că nu sunt ca şi cei preparaţi de mama mea, dar au fost buni. Mama îi  face numai cu kaizer sau şunculiţă, eu am adăugat şi puţin cârnaţi de casă, neavând suficient kaizer. Am mai pus şi praz, fiindcă am avut în cămară, mi-am zis că nu strică. 
Pentru cine ţine post sunt foarte buni, fără kaizer şi cârnaţi, dar cu mai multă ceapă. 
Am pus aşa:
- 6 cartofi potriviţi ca mărime
- 100 g kaizer
- 100 g cârnaţi de casă afumat
- 1 ceapă mare
- 1 fir de praz 
- 5 linguri  ulei ( cartofii absorb mult ulei aşa că s-ar putea să trebuiască să mai completaţi cu încă 2-3 linguri)
- sare şi piper

Cartofii se decojesc şi se taie cubuleţe. Se pun la fiert în apă cu sare. 
După 10 - 15 minute, când sunt fierţi, se iau de pe foc şi se strecoară de apă. 
Kaizerul şi cîrnatul se taie feliuţe. Se pun într-o tigaie mare şi se călesc. 

Se scot din tigaie kaizerul şi cârnatul prăjit, se pune uleiul şi se căleşte ceapa şi prazul tăiat solzişori. 


Se adaugă kaizerul şi cârnatul, apoi cartofii. Se amestecă de câteva ori, cu grijă să nu se zdrobească cartofii, se potrivesc de sare şi  piper .


Au fost foarte buni alături de castraveciori murati. 


Intr-o jumătate de oră am avut pe masă o  cină bună, ca la mama acasă.

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...