marți, 22 mai 2012

PRĂJITURĂ CU BRÂNZĂ DE VACI



În caietul vechi cu reţete am găsit o prăjitură simplă dar foarte gustoasă. O prăjitură cu brânză de vaci, care poate fi servită la orice oră din zi, dimineaţa lângă o cafea, la gustarea de după amiaza sau  o feliuţă mică în loc de cină. 
Pentru prepararea prăjiturii am folosit:
- 13 linguri de ulei
- 13 linguri de zahăr
- 18 linguri de făină
- 18 linguri lapte
- 1 ou 
- 1 plic praf de copt
- 1 plic zahăr vanilat

Compoziţia de brânză:
- 500 g brânză proaspătă de vaci
- 1 ou 
- 10 linguri de zahăr 
- 1 plic zahăr vanilat
ceea ce nu era prevăzut în reţetă, dar eu am pus : 2 linguri căpşune zdrobite, amestecate cu zahăr

Se încălzeşte cuptorul la 180 grade.
Brânza de vaci se amestecă cu zahărul, zahărul vanilat şi oul. La sfârşit se pun căpşunii. Se lasă deoparte.
Într-un castron se bate oul, se adaugă uleiul, zahărul, zahărul vanilat, laptele, făina amestecată cu praful de copt. Compoziţia rezultată, destul de subţire, se toarnă într-o tavă  ( 25 x 26 cm) tapetată cu hârtie de copt. Deasupra, cu o linguriţă,  se pun grămăjoare de brânză.  


Tava se dă la cuptor, primele 45 min. am fixat cuptorul la 180 grade, ultimele 30 min. la 170 grade. 
În cazul în care folosiţi un cuptor pe gaz, fixaţi butonul la jumătate şi lăsaţi 50 - 60 min. Verificaţi blatul cu scobitoarea. 


La sfârşit am pudrat cu zahăr pudră.


16 comentarii:

mirela spunea...

FFFFF BUNA,CRED CA AM SA O FAC CU DOVLEAC,,,,,AM SA REVIN CU IMPRESII.
O ZI FRUMOASA!!

mirela spunea...

Am executat prajitura,cu dovleac asa cum ti-am scris mai sus,a iesit foarte buna,,,am sa o incerc si cu altceva,,,,,,multumesc!!
O zi frumoasa!!

Andreea Dianu spunea...

Arata foarte bine ;) Imi plac foarte mult prajiturile cu branzica ;)

adriana gherman spunea...

Spor la treabă. Mersi!

adriana gherman spunea...

Mirela am trecut deja pe la tine. Arată foarte bine prăjitura cu dovleac. Te pup!

adriana gherman spunea...

Un plic praf de copt Dr. Oetker are 10 grame; un plic zahăr vanilinat 8 grame. Praful de copt, cam 1 linguriţă rasă. Acuma depinde şi de linguriţă! O seară bună Karla!

miremirc spunea...

Excelent arata ! Super buna ! :)

Dana C spunea...

Arata foarte bine!!!! Am si eu o reteta la fel, dar cu mere, trebuie sa o incerc neaparat si cu branza, te pup!

adriana gherman spunea...

Mirela mersi!

adriana gherman spunea...

Dana, o idee bună. Aştept toamna si o încerc cu mere. mersi. Te pup!

Anonim spunea...

...acum am terminat prajitura....am lasato cateva minute, dupa care am mancat, abia am asteptat sa vad cum a iesit, este SUPER BUNAAAA!...multumesc pt. reteta...merita facuta cu mar si dovleac, desigur si cu branza, este delicioasa. Va doresc spor la facut , apoi POFTA BUNA1

Unknown spunea...

am facut prajitura si a iesit ok. doua mici comentarii insa nu ar strica pentru cei care o fac. in primul rand cantitatea de zahar din reteta e exagerata. 23 linguri de zahar la aproximativ 1 kilogram de amestec e extrem de mult. o alta problema e cea cu aluatul aproape lichid care apare in imagine si in text. 18 linguri de faina e aproximativ 1/2kg ceea ce nu o sa lase aluatul sa fie lichid niciodata. asadar cine a postat aceasta retea ori nu a facut-o ori a gresit cantitatile. imi cer scuze de interventie si va doresc o zi buna

adriana gherman spunea...

Cătălin, am preparat prăjitura de multe ori. De fotografiat şi pus pe blog numai o dată. Cantităţile nu sunt greşite. Te asigur că aluatul este lichid aşa cum se arată şi în imagine.
13 linguri de zahăr pentru blat şi 10 pentru amestecul de brânză este ok având în vedere că brânza de vaci este mai acrişoară.
18 linguri de făină nu sunt 1/2 kg. Poate ai folosit linguri mai mari, mai adânci sau ai pus lingurile cu vârf cu făină.
Măsuratul ingredientelor cu lingura este principalul inconvenient la reţetele vechi.
O zi bună.

Unknown spunea...

am pus lingurile cu varf asa cum ai spui, si aluatul a iesit mai dens. nu a fost o problema, prajitura a iesit foarte buna. insa la lingurile cu zahar cu siguranta pe mine m-ai depasit. nu critic sa nu intelegi gresit, dar a fost prea dulce pentru mine. dar aici e vorba de gustul fiecaruia. am o carte de bucate veche, de-a lui jurcovan in care sunt explicate unitatile de masura pentru mancaruri si da cu aproximatie cat cantareste o lingura, un pahar etc pentru ingredientele uzuale. la faina e 25 gr pentru o lingura cu varf.
revin. recomand prajitura, e foarte gustoasa si poti fi sigura ca am sa mai incerc retete postate de tine. dar iti multumesc prima data pentru aceasta. o zi buna!

Anonim spunea...

Cel mai bun articol despre Blogger: adi`s blog - Jurnal culinar pe
care l-am citit!

My website :: Payoneer Card

Corina Ureche spunea...

Salut.
Am facut si eu prajitura (cu mici adaptari in functie de ingredientele pe care le-am avut in casa) si mi-a iesit minunata. Iti multumesc pentru inspiratie!

Am scris si aici:
http://bucatariacorinei.blogspot.ro/2015/08/prajitura-cu-urda-si-afine.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...