vineri, 17 aprilie 2009

PRAJITURA KINDER PINGUI


In sfarsit a venit vremea prepararii unei prajituri care mă urmareste de cand am vazut-o postata pe blogul lui Teo . Este un blog pe care-l urmaresc de multa vreme inspirandu-ma din multitudinea de retete minunate. Este vorba de prajitura Kinder Pingui, Teo spunând că este mai buna decat kinder-ul din magazin.  Asa si este. Am avut mult de lucru la ea dar a meritat efortul.


Ingrediente pentru blat:
- 10 oua
- 200 gr zahar
- 2 plicuri zahar vanilat
- 5 linguri cu varf de faina
- 5 linguri cacao
- 5 linguri miere
- 5 linguri cu gris pt, bebe ( eu nu am avut, am inlocuit cu pesmet fin)
- 1 1/2 pachet praf de copt
- 50 ml lapte
- 270 ml ulei
- un praf de sare
Separam ouale, galbenusurile se amesteca cu zaharul si zaharul vanilat pana devin cremoase. Faina se amesteca cu cacaua si praful de copt (se cern impreuna), se adauga si pesmetul si se pun incet la crema de galbenusuri. Se mixeaza incet la treapta inferioara, apoi se adauga, pe rand, laptele, uleiul si la final mierea.

Albusurile se bat spuma tare impreuna cu sarea. Cand sunt gara se adauga incet la galbenusuri. Aceasta compozitie se imparte in doua si se coc 2 foi, intr-o tava mare, tapetata cu hartie de copt.

Foile se coc intre 12 si 15 minute. Cand sunt coapte se scot din cuptor si se lasa la racit fara a indeparta hartia de copt. Se desprind foarte usor dupa ce se racesc.

Ingrediente pentru crema: 
- 700 ml frisca lichida 
- 3 pachete de intaritor de frisca 
- 3 linguri smantana dulce (am inlocuit laptele condensat) 
- 2 linguri de miere
- 2 plicuri de zahar vanilat
Frisca se bate cu mixerul la viteza maxima, se adauga intaritorul de frisca, vanilia si la sfarsit mierea. Frisca tare obtinuta se da la frigider.

Ingrediente pentru glazura 1:
- 120 gr de ciocolata
- 70 gr de unt
- 0 lingura de apa
- 2 linguri de ulei.
Se amesteca toate si se pun pe bain-marie sa se topeasca. Se lasa apoi la racit.

Ingrediente pentru glazura 2:
- 220 gr de ciocolata
- 100 gr de unt
- 3 linguri de ulei
- o lingura de zahar pudra
In reteta erau prevazute si 3 linguri de apa, pe care eu nu le-am mai pus deoarece mi s-a parut ca untul a lasat destula apa. Si am avut dreptate. Glazura s-a intarit foarte bine dupa ce s-a racit
Cam asta-i toata prepararea. Acum incepem asamblarea. Peste prima foaie se pune 1/2 din cantitatea de crema si se niveleaza cu ajutorul unei spatule. Peste crema turnam glazura 1, racita la temperatura camerei, nivelam foarte bine si dam la frigider pana sa intareste (cateva minute). Punem al doilea strat de crema, nivelam si rasturnam peste a doua foaie. Se preseaza bine pentru a se aranja uniform crema apoi indepartam foaia de copt. Turnam peste prajitura glazura 2 si nivelam cu ajutorul unui cutit. Dam prajitura la frigider pentru cateva ore.
Prajitura a iesit super buna. Am adaugat-o la retetele mele culinare preferate.

2 comentarii:

Nadia spunea...

Ce minunatie de prajitura ai facut...! De mult ma pregatesc si eu s-o incerc dar inca n-am reusit. POate ii vine randul!

adriana gherman spunea...

Este o prajitura foarte buna. Nu ezita sa o incerci. Spor la treaba!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...