sâmbătă, 18 octombrie 2014

MUFFINS CU DOVLEAC


Pentru prepararea acestor prăjiturele m-am apucat de lucru cu o zi înainte. Mai precis, cu o zi înainte, am preparat piureul de dovleac. Iată ce am făcut: am spălat dovleacul apoi l-am feliat în felii nu prea groase. Jumătate l-am pus la fiert într-o oală încăpătoare, cu apă cât să-l cuprindă, și jumătate l-am pus în cuptor la copt. Pentru piure voi folosi dovleacul fiert.  După aproximativ o oră de fiert la foc mic, am scos feliile de dovleac, am îndepărtat coaja și le-am pus într-o strecurătoare, unde l-am lăsat până a doua zi când, cu un blender,  am preparat piureul. Azi am folosit cantitatea necesară, restul de piure punându-l în congelator pentru un alt preparat. 



Ingrediente muffins:
-  260 g piure de dovleac 
- 200 g zahăr
- 260 g făină
- 150 g unt
- 3 ouă mari
- 1 linguriță scorțișoară
- 1 linguriță praf de copt
- 1 linguriță extract de vanilie
- 1/2 linguriță curcuma
- un praf de sare

Ingrediente frosting:
- 200 g cremă de brânză (Philadelphia )
- 200 ml smântână pentru frișcă

Cuptorul se preâncălzește la 180 grade C. 
Untul se pune în vasul mixerului și se freacă cu zahărul până devine spumos. Se adaugă ouăle, mixând la viteză mare, apoi se pune piureul de dovleac și extractul de vanilie. Se mixează până se încorporează și acestea.  
Separat se amestecă făina, scorțișoara, curcuma și praful de copt și se adaugă câte o lingură în amestecul de dovleac.


Tava pentru muffins se unge cu unt și se tapetează cu făină.  Fiecare formă se umple 3/4 cu aluat.
Tava se dă la cuptor pentru 25 / 30 de minute.


Pentru frosting se bate smântâna pentru frișcă, se adaugă 1/4 pachețel de întăritor pentru frișcă și la sfârșit, când este gata, se pune crema de brânză. Se omogenizează apoi, cu lama unui cuțit, se întinde pe fiecare muffins. 


Poftă bună!

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...