duminică, 19 august 2012

TORT TIRAMISU 2


Ziua de  Sf. Maria fiind o zi de mare sărbătoare pentru creştinătate, dar şi cea mai specială zi pentru familia noastră,   ziua de naştere dar şi ziua de nume a fiicei mele,  conformându-mă dorinţei ei, am pregătit acest delicios tortuleţ. 
Pentru blat am folosit:
- 2 ouă
- 70 g zahăr
- 30 g făină
- 20 g amidon
- 10 g  cacao
- 1/2 plic praf de copt

 Pentru blat se separă ouăle; albuşurile se bat cu mixerul sau cu ajutorul robotului de bucătărie, se adaugă zahărul şi 1 lingură apă fierbinte. Când albuşurile s-au întărit se adaugă gălbenuşurile unul câte unul, făina amestecată cu cacao, amidon şi praf de copt.  Aluatul se pune în tava tapetată cu hârtie şi se dă  la copt. 


Pentru cremă am folosit:
- 4 ouă
- 150 g zahăr
- 500 g Mascarpone
- 250 g brânză cremoasă de vaci
- 4 linguri lichior Amaretto
- 10 g gelatină

Separat am mai folosit:
- 20 bucăţi pişcoturi
- 200 ml cafea expresso

Gălbenuşurile se freacă cu zahărul până va rezulta o cremă spumoasă (în robotul de bucătărie la viteza maximă); Folosind viteza minimă la robot  se adaugă brânza Mascarpone, brânza de vaci, lichiorul, gelatina încălzită conform indicaţiilor de pe ambalaj şi la sfârşit albuşurile bătute spumă tare. Se dă crema la frigider pentru 2 ore. 

Blatul  rece de tort se va pune pe platoul de servire, se pune inelul metalic în jurului lui (dacă nu aveţi se poate pune folie alimentară în tava în care s-a copt tortul)  şi se adaugă jumătate din cremă. Se aşează pişcoturile înmuiate  în cafea unul lângă altul iar deasupra se pune restul de cremă. Se nivelează frumos crema şi se pudrează cacao. Tava se dă la frigider 3 - 4 ore sau se poate lăsa până a doua zi. 


La mulţi ani Monica Maria! La mulţi ani tuturor celor care poartă acest nume!

3 comentarii:

miremirc spunea...

Arata extraordinar de bine ! Super ! Imi place tare mult ! Si gust si prezentare excelente !

adriana gherman spunea...

Mersi Mirela!

Unknown spunea...

Foarte bine arata, sectiunea este super!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...