vineri, 9 noiembrie 2012

VINETE PANE CU SUSAN




Reţeta acestor delicioase vinete o aveam salvată de mai mult timp în fişierul cărţii mele virtuale de bucate. Am mai preparat vinete pane dar de data aceasta parcă au fost mai  bune decât în alte dăţi. Să fie de vină sosul de usturoi cu iaurt oare?  Ori iaurtul folosit ca ingredient de bază pentru susţinerea făinii ? S-ar putea.
 În orice caz, profitaţi de ultimele vinete proaspete care se mai găsesc la piaţă şi preparaţi-le. 
Eu le-am făcut deja de două ori în ultimele 10 zile. 



Iată ce am folosit:
- 1 vânătă mare
- 2 ouă
- 100 ml iaurt de 1,5 % grăsime
- sare de mare 
- 3 linguri făină
- 3 linguri seminţe de susan
- ulei de palmier pentru prăjit

Vinetele spălate şi curăţate de coajă se taie rondele de 1 cm grosime (aproximativ, că nu am stat cu liniarul să  măsor fiecare felie).  Am sărat fiecare felie pe ambele feţe şi le-am lăsat să stea 30 minute. 
Făina am amestecat-o cu seminţe de susan şi sare de mare . Am şters cu şerveţele feliile de vinete, le-am scufundat în iaurt, le-am trecut prin făină apoi ou bătut . 


Am pus feliile de vinete astfel "îmbrăcate" în uleiul încins. 


Le-am prăjit pe ambele feţe apoi le-am scos pe serveţele pentru ca acestea să absoarbă surplusul de ulei. 


Cum le-am preparat pentru masa de seară, mi-am spus că ar merge lângă  un sos mai light, aşa că am preparat un sos din 200 ml iaurt, 2 căţei de usturoi (frecaţi bine cu puţină sare şi o lingură  ulei de măsline)   şi 1/2 linguriţă fulgi de ardei iute. 



Foarte bune, iar sosul de iaurt cu usturoi face toţi banii. 

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...