luni, 1 octombrie 2012

LASAGNA DE DOVLECEL


Preparatul, la prima vedere, pare a fi lasagna, dar  pastele tip lasagna au fost înlocuite cu felii de dovlecei, care aşezaţi în straturi dau impresia unei veritabile porţii italiene de lasagna. Reţeta am găsit-o pe un site din SUA, mi-a făcut poftă  şi cu mici schimbări am preparat-o şi eu.  Iată ce vă trebuie pentru două persoane:


- 300 g carne tocata
- 3 căţei de usturoi
- 1 ceapă mijlocie
- 400 g roşii pasate
- 150 ml bulion 
- 1 dovlecel de mărime  mijlocie
- 170 g ricotta
- 150 g mozzarella 
- 100 g parmezan
- 2 linguri ulei 
- sare, piper
- cimbru
- busuioc

Se încinge uleiul într-o tigaie mai încăpătoare, se adaugă ceapa tocată  şi se prăjeşte un minut. Se adaugă usturoiul curăţat şi feliat, se mai lasă 1/2 de minut apoi se adaugă carnea tocată. Se prăjesc toate, amestecând până când carnea îşi schimbă culoarea. Se adaugă roşiile pasate şi bulionul. 
 Se condimentează cu sare şi piper, 


se pun busuiocul şi cimbrul,  1/2 căniţă de apă fierbinte, se pune capacul şi se lasă la  la foc mic 30 - 35 minute. 

Dovlecelul curăţat se feliază în felii de aproximativ 5 mm, se presară cu sare şi se lasă 10 minute deoparte.


Se tamponează dovlecelul cu hârtie absorbantă pentru a îndepărta orice urmă de apă sau umezeală şi se prăjeşte pe grătarul încins. Se lasă câte 1 - 2 minute pe fiecare parte. 


Se trage de pe foc amestecul de carne, se adaugă ricotta, se amestecă apoi se începe asamblarea preparatului într-un vas termorezistent. 
Pe fundul vasului se pun 2 linguri din amestecul de carne şi roşii, se pun două felii de dovlecel una lângă alta, pe fiecare felie se pune câte 1 - 2 linguri de amestec şi se presară cu  parmezan. 


Se repetă straturile terminând cu felii de dovlecel. Mi-au ieşit câte trei straturi pentru fiecare porţie. 
(la capătul celor două straturi mi-a mai intrat încă un strat cu  felii  mai mici de dovlecei ). 
Peste dovlecei am presărat parmezanul rămas şi felii de mozzarella. 


Am acoperit vasul cu folie de aluminiu şi l-am dat la cuptor pentru 50 minute la 200 grade. 


Am scos folia de aluminiu şi am mai dat vasul la cuptor pentru încă 15 minute pentru a se rumeni. 


Reţeta originală o găsiţi aici
Să aveţi poftă!

2 comentarii:

Ioana V. spunea...

arata ff bine!

Unknown spunea...

Delicioasa mancare!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...