luni, 4 noiembrie 2013

GALUSTI CU SOS CREMOS DE CIUPERCI



Aceasta reţetă, mai puţin obişnuită pe la noi, este de origine germană şi am găsit-o în pliantul unui supermarket. Mi s-a părut destul de interesantă şi mi-am spus că nu ar avea de ce să nu fie bună având în vedere ingredientele folosite. 



Ingrediente pentru 3 - 4 persoane:
- 10 chifle vechi de o zi
- 300 - 450 ml lapte de 3,2% grăsime
-  3 cepe 
- 3 - 4 linguri de unt moale
- 1 legătură pătrunjel verde
- 3 ouă mari
- sare de mare
- piper
- 750 g ciuperci Champignon
- 150 - 200 ml supă de legume
- 75 g smântână pentru frişcă
- 2 linguri făină 

Chiflele se taie în felii  şi se aşează într-un vas larg unele lângă altele. Se încălzeşte laptele şi se toarnă peste feliile de pâine până când acestea sunt complet îmbibate; se lasă să se răcească şi să se pătrundă.
Se curăţă şi se toacă cepele; două dintre ele se prăjesc într-o lingură de unt încins, timp de 5 minute, până devine translucidă apoi se lasă la răcit.
 Se toacă frunzele de pătrunjel. Jumătate din acestea  se amestecă cu pâinea stoarsă, ouăle, ceapa prăjită, sare şi piper. Se formează 8 - 10 găluşte cu mâinile umezite şi se aşează într-o oală largă, în apă uşor sărată şi fiartă. Se lasă la fiert acoperite, timp de cca 20 minute până când sunt făcute. 


Între timp se curăţă ciupercile şi se feliază. Se prăjeşte ceapa în restul de unt, presărând sare şi piper. Se pune supa şi se lasă  să fiarbă acoperite, timp de 5 - 8 minute. Se adaugă restul de pătrunjel şi se adaugă făina diluată în prealabil cu puţină supă de legume, pentru a lega sosul. La sfârşit se adaugă smântâna.
Se scurg găluştele şi se servesc alături de crema de ciuperci. 


Poftă bună!

Un comentariu:

In bucatarie la Sidy spunea...

Intr-adevat suna tare bine reteta asta si arata minunat !
Cu siguranta am sa o testez si eu.
Te tzuc cu drag !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...