joi, 7 noiembrie 2013

PRAJITURA "VALURILE DUNARII"


Am văzut pe multe site-uri această prăjitură şi am tot amânat prepararea ei. Până acum. Având tot ce-mi trebuie m-am hotărât să o prepar şi eu. Reţeta am luat-o dintr-o carte achiziţionată de ceva timp, intitulată  "Bunătăţi la cuptor".  S-a dovedit a fi o prăjitură bună, dar care pe mine nu prea "m-a dat pe spate", să spun aşa. Eu sunt adepta prăjiturilor cu multă cremă, ceva mai dulce decât s-a dovedit aceasta şi cu blat  însiropat dacă se poate.  Aşa că, aviz amatorilor de prăjituri nu prea dulci. 


Ingrediente pentru aluat:
- 1 kg vişine (din compot sau congelate)
- 5 ouă
- 250 g unt moale
- 200 g zahăr
- 1 plic zahăr vanilat
- 350 g făină
- 1 linguriţă praf de copt
- 1 praf de sare
- 2 linguri praf de cacao
- 2 linguri rom

Pentru crema de unt:
- 1 plic budincă de vanilie
- 500 ml lapte
- 4 linguri zahăr
- 200 g unt moale
- 2-3 linguri lichior de ouă sau de cireşe (am pus cireşe)

Pentru glazură:
- 200 g ciocolată amăruie
- 20 g unt 

Se încinge cuptorul la 180 grade C. 
Pentru aluat se separă ouîle. Gălbenuşurile se freacă cu untul, cu 150 g zahăr şi zahărul vanilat, până se obţine o cremă deschisă la culoare. Făina se amestecă cu praful de copt şi se încorporează în compoziţia de gălbenuşuri. Albuşurile se bat spumă cu sarea şi se adaugă cu grijă în aluat, amestecând uşor. 
Jumătate din aluat se aşează în tava tapetată cu hârtie de copt şi se nivelează la suprafaţă. Restul aluatului se amestecă cu zahărul rămas, praful de cacao şi romul. Se toarnă aluatul cu cacao peste cel din tavă. 
Vişinele scurse (eu având vişine congelate le-am pus nedezgheţate)  se împart în mod uniform pe toată suprafaţa prăjiturii. Se dă la copt 40 - 50 minute. 


Pentru crema de unt se amestecă praful de budincă cu 100 ml lapte şi cu zahărul. Restul de lapte se dă în fiert, se adaugă amestecul de praf de budincă. Se lasă budinca să fiarbă la foc mic cca 3 minute. Se ia de pe foc şi se lasă să se răcească la temperatura camerei, amestecând din când în când.
Untul se bate cu mixerul până când se obţine o cremă deschisă la culoare şi afânată. Se adaugă treptat cu o linguriţă budinca şi lichiorul. Crema obţinută se pune şi se întinde uniform  peste blatul rece. 
Pentru glazură se topeşte ciocolata şi se adaugă untul. Se lasă să se răcească puţin, pentru a nu se topi crema de vanilie, apoi se toarnă uniform peste toată suprafaţa prăjiturii.
Se lasă ciocolata să se întărească puţin, apoi se desenează valuri în stratul de ciocolată, cu ajutorul unei furculiţe. 


Prăjitura se dă la rece pentru câteva ore apoi se taie felii şi se serveşte. 
Poftă  bună!

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...