luni, 2 iulie 2012

FELII DE MARŢIPAN CU VIŞINE


Deşi căldurile nu se lasă cu una cu două, nu am rezistat şi tot am copt o prăjitură cu vişine. M-am abţinut ceva timp dar prea îmi era dor de ceva dulce. Noroc cu cuptorul electric de dimensiuni mici (cât un cuptor cu microunde) , dar suficient de mare cât să încapă o tavă normală pentru prăjituri, ba chiar două sau trei, cuptorul fiind prevăzut cu trei   " etaje "  achiziţionat în primăvară. Aveam lecţia învăţată din anii trecuţi când vara nu prea coceam prăjituri sau alte mâncăruri în cuptor. Dar acum totul s-a rezolvat. Vă recomand şi vouă un astfel de cuptor.

 


Ingrediente blat:
- 3 ouă
- 250 g zahăr
- 200 g unt
- 150 ml lapte
- 300 g făină
- un praf de sare
- 10 g praf de copt
- 1/2 linguriţă bicarbonat alimentar

Ingrediente crustă marţipan:
- 200 g marţipan
- 50 g unt
- 50 g făină
- 50 g zahăr pudră
- 700 g vişine 

Am început cu prepararea crustei: făina se amestecă cu zahărul pudră,  marţipanul tăiat cubuleţe  şi untul topit. Aluatul obţinut se înveleşte în folie alimentară şi se pune la frigider (eu l-am pus la congelator) până se termina prepararea blatului.
Pentru blat se bat gălbenuşurile cu zahărul până devin  cremă; se adaugă untul tăiat cubuleţe apoi  laptele în fir  subţire.


Albuşurile se bat cu un praf de sare. Făina se amestecă cu praful de copt şi biracarbonatul alimentar.
La compoziţia de gălbenuşuri se adaugă albuşurile bătute, amestecând uşor până la încorporarea acestora. 
La fel se adaugă făina, câte 2 - 3 linguri o dată, amestecând uşor .


Compoziţia de aluat se pune în tavă. Deasupra aluatului se repartizează vişinele spălate, scurse şi fără sâmburi.



Se scoate aluatul pentru crustă din frigider şi se răzuieşte pe răzătoarea cu găuri mari deasupa vişinelor. 


Tava se dă la cuptorul încălzit în prealabil  la 185 grade pentru 30 minute.


După răcire, peste prăjitură se pudrează zahăr pudră sau se fac linii de ciocolată : 50 g ciocolată se pune într-o punguliţă de nylon, se pune în apă fierbinte pentru a se topi, apoi se taie punga la un capăt şi se decorează linii deasupra prăjiturii. Eu am decorat jumătate din prăjitură cu zahăr pudră


şi jumătate cu ciocolată. 



4 comentarii:

miremirc spunea...

Arata foarte bine :)

Buburuza Bubu spunea...

Iubesc Martipanul!!!Prajitura ta arata de nota 10!

adriana gherman spunea...

Mersi Mirela!

adriana gherman spunea...

Buburuză mulţumesc pentru notare!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...