joi, 31 martie 2011

HUMMUS CU TAHINI



Astăzi am pregătit humus. Auzisem de mult de această mâncare arăbească, am mâncat de câteva ori dar niciodată nu am făcut în casă. Azi i-a venit rândul să o pregătesc.
Se folosesc foarte puţine ingrediente şi se prepară foarte simplu.

Pentru o porţie, cum este cea din imagine vă trebuie:

- 400 g năut (la conservă)
-2 linguri tahini (pasta de susan)
- 1 lingură zeamă de lămâie
- 2 - 3 căţei de usturoi
- sare
- piper
- ulei de măsline

Se scurge zeama din conservă într-un pahar iar năutul se pune într-un vas împreună cu cei doi căţei de usturoi. Se pasează năutul cu ajutorul unui blender, adăugând câte puţină zeamă din conservă până ce rezultă o pastă. Se adaugă sare, piper, zeama de lămâie şi pasta de susan (tahini) . Se amestecă bine; va rezulta o pastă fină. 
În compoziţia pastei se poate adăuga şi ulei de măsline.
Humusul stropește cu ulei de măsline, se pudrează cu puțină boia și se servește cu pâine arăbeasă.


Un comentariu:

mandala spunea...

am vazut multe bunatati la tine care tare imi plac, humusul imi aduce aminte de frumosul Israel unde l-am mancat prima data si dupa aceea mergeam aproape in fiecare zi sa mananc,am sa mai vin!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...