miercuri, 10 octombrie 2012

SPANAKOPITA



Pe internet, cu un simplu search, găsiţi o mulţime de reţete de Spanakopita sau mai pe româneşte plăcintă cu spanac. Mi-am ales una pe care am adaptat-o niţel pentru gustul meu şi am trecut la treabă. O treabă destul de uşoară zic eu. Iată ce am folosit:

- 1 pachet foietaj 
- 400 g spanac fiert şi scurs de apă
- 300 g telemea
- 200 g feta 
- 3 ouă
- 100 g unt topit
- 1 ceapă mică
- 2 căţei de usturoi
- 5 fire ceapa verde
- piper, sare
- 1/2 legătură mărar verde

Ceapa tocată şi ceapa verde tăiată se călesc în 2  linguri de ulei de măsline. După 2 minute se adaugă usturoiul tocat, amestecând mereu până se înmoaie toate. Aproximativ 5 - 6 minute în total. 


Se adaugă spanacul şi mărarul tocat. Se lasă să fiarbă în tigaie aproximativ 5 minute sau până scade toată apa de pe spanac. Se adaugă telemea şi feta răzuită şi ouăle bătute. Se condimentează cu sare şi piper. Aveţi grijă la sare având în vedere că atât telemeaua cât şi feta sunt sărate.



Se omogenizează amestecul de spanac apoi se începe asamblarea plăcintei. 
Pe fundul tăvii  ( 26/24 cm ) unse cu puţin unt  se pune o foaie de foietaj, se stropeşte cu unt topit, se adaugă a doua foaie, se stropeşte cu unt topit apoi încă o foaie de foietaj apoi se acoperă cu amestec de spanac, ş.a. , se procedează la fel de 6 ori după care se repartizează amestecul de spanac.  


Spanacul se acoperă cu 5 rânduri de foi de foietaj stropite cu unt. 


Ultima foaie se stropeşte cu unt topit. Cu un cuţit bine ascuţit se taie plăcinta în 9 porţii. 


Se dă tava la cuptor pentru 45 minute la o temperatură de 200 grade. 


Se lasă în tavă să se răcească apoi se poate scoate cu uşurinţă pentru a fi mâncată cu mare poftă.


La început nu am vru să postez această reţetă datorită fotografiilor care lasă puţin de dorit având în vedere că m-a  apucat seara cu prepararea acesteia (suntem în octombrie deja), dar gustul acesteia, zic eu,  merită o postare. Reţeta originală aici
 Poftă bună!

4 comentarii:

Karla spunea...

Da...trebuie sa-mi fac si eu timp pentru asa o placinta! Am asa de mult spanac i congelator...nici nu stiu ce sa ma fac cu el...
Salutari din nord,Karla.

adriana gherman spunea...

Bună Karla! Iţi trebuie mai mult până să te apuci de lucru, decât treaba în sine. Merge repede. Apropo, mi-e dor de nord!Weekend plăcut!

truedelights spunea...

Foarte bine arata placinta. Imi plac mancarurile grecesti. Am incercat si eu cateva feluri si au fost delicioase toate! Trebuie sa incerc si placinta cu spanac :)

adriana gherman spunea...

Curaj şi spor la treabă! O săptămână minunată!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...