marți, 3 decembrie 2013

REVANI


Încep luna aceasta cu o postare dulce. Da dulce dulce. Întodeauna mi-au plăcut  prăjiturile foarte dulci. Apoi, când am dat de prăjiturile turceşti, foarte dulci şi foarte  însiropate, am devenit un adevărat fan al lor. 
Mi-a trebuit cam mult timp să prepar şi acasă o astfel de prăjitură. Prăjitura Revani, cunoscută multora dintre voi, este o astfel de prăjitură. Dulce şi însiropată! 


Pentru măsurarea ingredientelor am folosit o cană de 200 ml .
Ingrediente blat:
- 3 ouă
- 1 cană de zahăr
- 1 cană ulei de floarea soarelui
- 1 cană de gris
- 1 cană iaurt
- 3 linguri făină
-  3 linguri fistic măcinat
- 1/2 linguriţă bicarbonat de sodiu
- 1 praf de copt
- 1 linguriţă extract de vanilie

Ingrediente sirop:
- 3 căni de zahăr
- 3 căni de apă
- 1 linguriţă suc de lămâie

Incepem cu prepararea siropului: zahărul şi apa se pun într-un vas pe foc mediu şi se fierb până se topeşte zahărul. Se adaugă sucul de lămâie şi se mai lasă la fiert 5 minute. Se pune la rece. 
Pentru prepararea blatului se amestecă ingredientele uscate, gris, făină, fistic, bicarbonat şi praf de copt. 


Ouăle se bat cu zahărul până când se albesc şi devin spumoase. Se adaugă, pe rând,  extractul de vanilie, uleiul şi iaurtul. 


La sfârşit se adaugă, câte o lingură din amestecul ingredientelor uscate.


Amestecul se pune în tava tapetată cu puţin unt şi se dă la cuptor,. la o temperatură de 180 grade C., 

După 20 - 25 de minute blatul auriu este gata. Pentru siguranţă faceţi proba cu scobitoarea. Dacă aceasta iese curată din blat prăjitura este gata. 


Prăjitura coaptă se lasă în tavă să se răcească apoi se toarnă siropul, lingură cu lingură, până se termină. 


Prăjitura se feliază după preferinţă şi se ornează cu frişcă şi fistic tocat. Dacă nu aveţi frişcă nu-i nici un bai, merge şi fără. 


Un deliciu. Te lingi pe degete nu alta.


Acest deliciu l-am găsit aici. 
Poftă bună! 

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...