marți, 23 octombrie 2012

TAPAS - EMPANADILLAS CU PUI



"Tapas " este numele dat micilor gustări servite în tavernele şi barurile din Spania lângă un pahar de vin, bere sau sherry. La începuturi, acestea se serveau deasupra paharului, de aici provenind şi numele acestora  "tapas" adică "capac". Există multe legende despre originea lor sau locul unde au apărut prima dată. Cert este că de-a lungul secolelor savurarea acestora a evoluat, devenind un stil de viaţă.
 De curând am cumpărat o carte care conţine numeroase reţete de tapas.  Răsfoind-o am ajuns la concluzia că tapas-urile sunt foarte simplu de realizat, pot fi făcute cu ce avem prin frigider sau cămară,  aşa cum s-a întâmplat cu tapas-ul realizat în seara aceasta. De data aceasta nu am preparat tapas din această carte, dar cu siguranţă voi încerca câteva reţete şi de aici. 


Ingrediente pentru empanadillas:
- 500 g aluat de pizza (din congelator)
- 230 g piept de pui
- 100 g brânză 
- 1 ceapă mică roşie
- 1/2 ardei roşu
- 2 roşii mici opărite şi decojite
- cimbru, busuioc
- sare, piper
- 1 lingură ulei de măsline

Ingrediente salată:
- 125 g mozzarella 
- 4 roşii
- 1 lingură ulei de măsline
- 1 lingură oţet balsamic
- busuioc 

Pieptul de pui se spală, se şterge cu un şervet şi se taie cubuleţe cât mai mici. Se prăjeşte în uleiul  încins. 
Când este aproape gata se adaugă ceapa şi ardeiul tocat. Se lasă să se înmoaie puţin legumele apoi 


se pun roşiile opărite şi tocate precum şi amestecul de busuioc cu cimbru. 



Se lasă 5 minute, timp în care zeama de la roşii scade şi aromele din tigaie se combină,  mirosul din bucătărie devenind îmbietor. Se condimentează cu sare şi piper. Se ia tigaia de pe foc şi se pune la rece.



Deasupra blatului de lucru se întinde aluatul de pizza. Cu ajutorul unui dispozitiv special se taie cercuri de aluat cu un diametru de 10 cm. 


Se ia câte un cerc din aluat, se pune în dispozitiv, în mijloc se pune câte o linguriţă  de amestec piept de pui şi un cubuleţ de brânză. Marginile aluatului se ung cu puţin ou bătut, se închide dispozitivul, se desprinde cu atenţie 


şi se pun în tavă. Fiecare bucată de empanadillas se unge cu ou bătut  amestecat cu puţin ulei de măsline. Deasupra se presară  sare de mare . Tava se dă la copt în cuptorul încins, unde se lasă 20 minute la 200 grade. 


Pentru prepararea salatei, care va fi servită lângă empanadillas, se taie roşiile cubuleţe, se rupe mozzarella în fâşii, 


se pun într-un bol şi se amestecă cu ulei de măsline, oţet balsamic, sare şi  frunze de mentă. 


Delicioase! Sursa de inspiraţie cartea Tapas de care vă povesteam la început şi cîte ceva de aici

7 comentarii:

Any spunea...

Inca n-am mancat tapas, dar am auzit ca sunt foarte bune si vad ca si foarte simplu de facut!

DisturbinglyDelicious spunea...

Ce blog frumos, Adriana. Ma bucur ca l-am descoperit ;).

adriana gherman spunea...

Any si eu le-am descoperit de puţin timp .

adriana gherman spunea...

Diana, la fel am spus şi eu când ţi-am descoperit blogul. Frumos şi delicios!

truedelights spunea...

Interesanta idee. Delicios arata!

Anonim spunea...

delivers the latest breaking scuttlebutt and communication on the latest apex stories, rise above, proprietorship, spectacular, diplomacy, and more. Pro in-depth coverage
<a href="http://http://oczyszczanie-organizmu.com.pl>oczyszczanie</a>
[url=http://oczyszczanie-organizmu.com.pl]oczyszczanie[/url]

adriana gherman spunea...

Sunt foarte delicioase.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...