luni, 5 noiembrie 2012

TARTELETE CU SARDINE


Cum v-am mai spus foietajele nu-mi lipsesc din congelator. De multe ori mă scapă din impas atunci când se anunţă prieteni în ultimul moment sau de cele mai multe ori, aşa cum au fost şi tarteletele prezentate în acest post, le prepar pentru cină sau gustare. Tarteletele cu diverse umpluturi  din carne  de pui, peşte sau brânzeturi arată foarte bine pe masa de sărbători sau mese festive. Nu sunt greu de preparat iar umpluturile lasă loc imaginaţiei fiecăruia din noi. 


Pentru tarteletele din acest week-end am folosit:
- 400 g foi pentru plăcintă
- 3 ouă
- 100 g unt
- 1 cutie sardine în ulei - 170 g
- 75 g brânză " Năsal "
- 1 ceapă roşie
- 1/2 gogoşar
- 4 căţei de usturoi
- 4 linguri smântână
- sare, piper
- 1 legătură mărar verde

Am tocat ceapa roşie şi gogoşarul apoi le-am călit în 2 linguri ulei de măsline. După înmuierea lor am adăugat usturoiul tăiat feliuţe. 


Am întins aluatul de foietaj pe folia în care a fost ambalat şi l-am tăiat în pătrate 12/12 cm. 
Am uns fiecare foaie cu unt topit. În tava de brioşe, unsă în fiecare locaş cu unt,  am pus câte  trei foi de foietaj,


Într-un castron am bătut ouăle cu sare şi piper, am adăugat mărarul tocat, 
brânza " Năsal " rasă şi smântâna. Brânza "Năsal" este o brânză foarte gustoasă preparată în fabrica Napolact şi maturată în Grota de la Ţaga timp de trei săptămâni, conferindu-i un gust aparte. 


Amestecului de ouă i-am adăugat ceapa şi gogoşarul călit, am omogenizat şi cu ajutorul unei linguri am repartizat amestecul în fiecare "coşuleţ" din foietaj. 
Deasupra fiecăruia am pus câte o sardină (sardinele le-am pus la scurs înainte cu o oră) sau numai jumătate, depinde de mărimea acesteia. 


 Am dat tava la cuptorul încălzit pentru 2o minute la 200 grade.


Au fost tare bune! 


 Acestea două au fost mâncate pe nerăsuflate de mine imediat după şedinţa foto. 


2 comentarii:

Unknown spunea...

Ce bine arata!! Sunt grozave ;)

adriana gherman spunea...

Grozav de bune. Mîine le fac iar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...