duminică, 2 decembrie 2012

RULOURI CU MAC


În aşteptarea lui Moş Nicolae mă gândeam să fac nişte rulouri umplute cu mac. Se prepară foarte uşor, mai ales dacă ai un aluat de foietaj în congelator şi ceva mac pentru umplutură. Pentru o zi în care ajungi târziu de la serviciu, ziua de Moş Nicolae fiind într-o zi lucrătoare, este foarte convenabil. 
Miculaşul (aşa cum îi spunem noi) poate să treacă pe la noi. 


Iată ce vă trebuie:
- 400 g aluat foietaj
- 300 g mac măcinat
- 100 g stafide
- 1 lingură esenţă de rom
- 100 g zahăr
- 150 ml lapte

Stafidele se pun la înmuiat în rom.
Laptele se pune la fiert împreună cu zahărul. Când începe să fiarbă se adaugă macul măcinat.
Se fierb aproximativ 20 minute, până se înmoaie macul şi rezultă o compoziţie mai groasă. Se adaugă stafidele scurse şi se pune la rece.
Foietajul se întinde pe folia în care a fost ambalat. La un capăt al acestuia se întinde umplutură de mac. 


Cu ajutorul foliei rulăm aluatul cât mai strâns posibil  până ajungem iar pe aluat, suprapunându-l cu 1 cm,  obţinând astfel un rulou. Despărţim ruloul obţinut de aluatul rămas printr-o tăietură cu un cuţit bine ascuţit.  
Cu ajutorul unui cuţit încălzit pe flacăra aragazului din ruloul mare tăiem rulouri mai mici de 4 - 5 cm. 


Procedând la fel mai facem încă două rulouri mari, care vor fi tăiate în rulouri mai mici. Vom obţine 24 rulouri  care se pun în tava tapetată cu hârtie de copt sau în tava de teflon care nu mai trebuie tapetată.


Rulourile se ung cu gălbenuş bătut cu o lingură de lapte, se presară mac şi se dau la cuptorul preâncălzit la 180 grade pentru aproximativ 25 - 30 minute . 




6 comentarii:

Adela Zilahi spunea...

Am un aluat in congelator si am sa incerc si eu. Imi place cum a iesit si imi place macul!! Pupici!!

Unknown spunea...

Foarte buna idee, imi place mult macul! Pupici

adriana gherman spunea...

Spor la treaba Adela. Pup si eu!

adriana gherman spunea...

Paula te pup!

sara & Miki spunea...

Imi place ideea, am s-o retin. Pup!

adriana gherman spunea...

Mersi! Pup şi eu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...