vineri, 24 ianuarie 2014

ORECCHIETTI CU CIUPERCI SI MASLINE


Din vacanţa de iarnă, ce tocmai a trecut, nu m-am întors cu mâna goală. Pe unde am fost binenţeles că am intrat în toate magazinele, fie alimentare,  de menaj sau  deco pe care  le-am întîlnit. Şi de fiecare dată ieşeam cu câte ceva: farfurii sau vase, şerveţele, tăvi şi forme pentru prăjituri, diferite alimente care la noi se găsesc mai greu... Dar am venit şi cu noi reţete de mâncăruri. 
Dintr-o pungă cu paste proaspete, un borcan de ciuperci mixte în ulei de măsline aromat şi o cutie de măsline verzi umplute cu anşoa a ieşit o cină delicioasă.



Ingrediente: 
- 300 g paste orecchiette din grâu dur
- 280 g amestec ciuperci (shiitake, ciuperci chinezeşti, etc:)
- 170 g măsline umplute cu anşoa
- 2 căţei de usturoi
- 2 linguri capere 
- 1/2 ardei gras roşu
- 50 ml  vin alb 
- 1 ardei iute 
- ulei de măsline
- 2 linguri pătrunjel verde tocat
- 3 linguri parmezan proaspăt ras
- sare, piper

Pastele orecchietti se pun la fiert în apă cu sare. Se fierb 8 - 10 minute apoi se scot din apă şi se scurg.
Usturoiul se toacă mărunt şi se căleşte puţin în uleiul de măsline. Se adaugă ardeiul roşu tăiat cubuleţe, se lasă la foc mic până se înmoaie apoi se pun ciupercile şi măslinele.  



Se toarnă vinul şi după ce acesta s-a evaporat se pun caperele, ardeiul iute întreg şi pătrunjelul verde tocat. 


Pastele se pun peste ciuperci şi măsline, se adaugă parmezanul şi se amestecă. Se potriveşte de sare şi piper apoi se servesc .


Poftă bună!

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...