luni, 12 noiembrie 2012

EROS PISTA



Imi plac tare mult mâncărurile condimentate. Aproape cu nu există ciorbe, tocăniţe, sosuri sau alte feluri de mîncare la care să nu-mi pun ardei iute sau pastă de ardei iute. Astfel, din cele peste 200 de soiuri de ardei iuţi care se cunosc în prezent, în primăvară am sădit şi eu câteva soiuri.  Stiu că sunt o sursă bogată în vitamina C, vitamina E, acid folic, potasiu, etc. şi consumaţi cu măsureră pot fi benefici organismului. 
Din cele 4 soiuri de ardei iuţi cultivate de mine am pus la borcan în oţet şi mi-am încercat norocul  şi cu prepararea acestei paste ungureşti cunoscută sub numele de Eros Pista. Căutând reţeta pe internet am fost surprinsă de simplitatea preparării acesteia.  Am ales reteta de aici.


 Am preparat două porţii din : 
- 500 g ardei iuţi 
- 2 linguri sare grunjoasă pentru murături

Ardeii se spală, se şterg cu un prosop, se curăţă de codiţe apoi se taie rondele. Se amestecă cu sarea. Uitasem să vă spun să folosiţi mănuşi pentru protecţia mâinlor. În caz contrar nu o să scăpaţi de mâncărimi câteva zile. Se pun în robotul de bucătărie şi cu ajutorul cuţitelor se toacă până obţinem o pastă consistentă, dar seminţele rămân întregi.  Pasta rezultată se pune în borcane sterilizate şi se pot păstra în cămara răcoroasă dar după deschiderea borcanului îl ţinem în frigider. 


De acum înainte ştiu sigur că nu voi mai cumpăra din magazin această pastă. 

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...