vineri, 22 iunie 2012

DOVLECEI CU MOZZARELLA


Vă spuneam într-un post anterior că grădina noastră a început să ne răsplătească cu roade. 
Printre frunzele mari ale dovlecilor am descoperit un dovlecel de 5 - 600 g. Cum dovlecel scăzut am făcut cu vreo două zile înainte,  am spus că-l fac pane. Dar pe parcursul preparării, mi-am adus aminte de un "turnuleţ" din dovlecei cu mozzarella văzut pe un blog italian. După ce am terminat de prăjit toate feliile de dovlecel am căutat reţeta şi  cu mici modificări a ieşit ceea ce vedeţi mai jos.


Pentru trei persoane am folosit:
- un dovlecel mai mare sau 2 mai mici (de fapt 24 felii de dovlecei de 1/2 cm grosime )
- 2 ouă
- 2 -3 linguri făină
- 200 g mozzarella
- 300 g roşii
- 100 g parmezan
- 2 căţei de usturoi
- ulei pentru prăjit
- sare
- 2 frunzuliţe de busuioc
- amestec condimente pentru salate de roşii cu mozzarella (oregano, busuioc, usturoi, cimbru,sare)

Dovlecelul de curăţă de coajă. Se taie în felii de 1/2 cm. Poate am tăiat felii şi mai groase dar nu a fost nici o problemă. Se pregătesc celelalte ingrediente: făina se pune pe o farfurie, ouăle se bat cu puţină sare. Se trec feliile de dovlecel prin făină apoi prin ou şi se prăjesc pe fiecare parte în ulei încins.Se scot pe hârtie absorbantă sau şerveţele din hârtie. Am ales 24 de felii de dovlecei cam de aceeaşi mărime


Se prepară un sos din roşiile decojite şi tăiate cubuleţe foarte mici: într-o tigaie se pun 2 linguri de ulei şi se căleşte usturoiul mărunţit; se pun roşiile tăiate cubuleţe şi busuiocul. Se fierbe 5 minute sau până ce zeama roşiilor scade şi sosul se îngroaşă puţin. Dacă roşiile au fost prea acrişoare se poate pune un vârf de linguriţă de zahăr. În acest timp am tăiat mozzarella cubuleţe. 


Într-un vas ceramic se pun 2 linguri sos de roşii.   Se pune un strat de dovlecei, pe fiecare felie câte o lingură de sos de roşii, câte 3 - 4 cubuleţe mozzarellla şi se presară parmezan. Se continuă în această ordine la fiecare strat de dovlecei. În total sunt câte patru felii de dovlecel pentru fiecare "turnuleţ", ultimul strat fiind de mozzarella şi parmezan. 



Vasul se pune în cuptorul încins la 200 grade şi se coace  30 de minute.


A ieşit un preparat delicios pe care sigur o să-l mai  fac.


Reţeta originală am găsit-o aici



Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...