duminică, 9 decembrie 2012

PRAJITURA SNICKERS - 2


În urmă cu câteva luni am preparat această variantă la Prăjitura Snikers, fiind inspirată de reţeta preparată de Laura Sava. Este vorba despre cea cu trei foi, care circulă de mult pe siturile culinare, mult diferită de cea pe care o am eu în lista de postări, publicată acum câţiva ani, la începuturile mele în ale blogosferei . 
Cum vă spuneam, am preparat această variantă la prăjitura Snikers  în urmă cu câteva luni, aşteptând cuminte să fie postată la momentul potrivit. Consider că acum, înainte de Sfintele Sărbători, este momentul potrivit pentru a fi publicată fiind şi o sursă de inspiraţie pentru cei nedecişi în privinţa dulciurilor. 
S-a dovedit a fi o prăjitură delicioasă, cu multă nucă şi cremă de ciocolată aşa cum îmi place mie.

Iată ce am folosit pentru prepararea blatului:
- 8 albuşuri
- 300 g zahăr 
- 400 g nucă măcinată
- 4 linguri făină
- 3 linguri cacao
- 1/2 plic praf de copt

Albuşurile se bat spumă cu zahărul; făina se amestecă cu nuca măcinată, cacao şi praful de copt; 
se adaugă câte o lingură din acest amestec în albuşuri, amestecând încet, prin răsturnare.
Compoziţia rezultată se împarte în trei părţi egale, în trei boluri de aceeaşi mărime.  Se coc pe rând trei foi, aproximativ 15 minute la 170 grade, în tava tapetată cu hârtie de copt pentru a fi mai uşor de manevrat când sunt coapte. 


Între timp se prepară crema din: 
- 8 gălbenuşuri
- 1 ou
- 3 linguri cacao
- 250 g zahăr
- 4 linguri lapte
- 250 g unt
- 100 g ciocolată

Se pun gălbenuşurile şi oul întreg într-o crăticioară împreună cu zahărul, cacao şi lapte. Crăticioara se pune pe bain-marie şi se amestecă continuu până se încălzeşte crema, aproximativ 20 minute. Se adaugă ciocolata rasă. Crema se lasă pe bain -marie până se îngroaşă. 


Se ia crema de pe aburi, se lasă să se răcorească puţin ( nu mai mult de 8 minute) şi se adaugă untul. 
Se amestecă până ce acesta se topeşte. Se răceşte 10 minute apoi, la fel ca şi la foi, crema se împarte în trei părţi egale. 


Se asamblează prăjitura:  în tava în care s-au copt foile tapetată cu folie se pune o foaie, o porţie de cremă, altă foaie, altă porţie de cremă, ultima foaie şi ultima porţie de cremă care se întinde cu un cuţit cu lama lată. Se dă tava la frigider de seara până dimineaţa. 


A doua zi se porţionează prăjitura şi deasupra fiecărei porţii se presară nucă zdrobită şi ornamente de ciocolată. A fost foarte delicioasă. Mersi Laura! 

9 comentarii:

Unknown spunea...

E grozava si reteta asta! Salivez cand ma uit la ea :D

sara & Miki spunea...

Imi place mult aceasta prajitura! Pup!

adriana gherman spunea...

Paula şi nouă ne-a plăcut! Te pup!

adriana gherman spunea...

Miki , sigur o să o mai prepar. Imi place crema de ciocolată.

Adina spunea...

De multa vreme vreau sa pregatesc prajiturica asta si acum am gasit reteta perfecta !;)
Sarbatori fericite!

adriana gherman spunea...

Adina ma bucur! Spor! Sarbatori fericite si tie!

Adina spunea...

O nebunie,multumesc!:)

adriana gherman spunea...

Adina, înţeleg că ai preparat prăjitura. Mă bucur că îţi place.

Anonim spunea...

Foarte bună, chiar merită făcută !!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...