joi, 26 iulie 2012

PRAJITURA TIRAMISU CU PIERSICI




V-am promis că o să revin cu o delicioasă prăjitură cu fructe de sezon. Am ales piersicile dar la fel de bine puteţi folosi caise sau nectarine. 
Iată de ce aveţi nevoie pentru prepararea acesteia:
Blat:
- 3 ouă
- 150 g zahăr
- 150 g făină
- 4 linguri cacao
- 1 plic praf de copt "Dr. Oetker"

Cremă:
- 1 kg piersici
- 250 g Mascarpone
- 370 g iaurt cu piersici (caise)
- 200 ml frişcă 
- 10 g gelatină
- 2 plicuri zahăr vanilat
- 2 linguri Lichior Amaretto
- 100 g zahăr pudră

Sirop:
- 150 ml cafea preparată
- 4 linguri Lichior Amaretto

Decor:
- ciocolată rasă
- felii piersici

Se încinge cuptorul la 190 grade apoi se începe cu prepararea blatului: făina se amestecă cu cacao şi praful de copt; ouăle se bat în vasul robotului de bucătărie la viteză maximă împreună cu zahărul şi 2 linguri de apă fierbinte. După aproximativ 5 minute (ouăle îşi vor tripla volumul şi va rezulta o cremă spumoasă), se adaugă amestecul de făină cu cacao. Se amestecă uşor şi compoziţia se toarnă într-o tavă tapetată cu hârtie de copt  care se dă la cuptor pentru 20 minute. Pentru verificare se încearcă blatul cu o scobitoare. Dacă aceasta iese  uscată prăjitura este coaptă. Se scoate blatul din tavă şi, încă fierbinte, se însiropează cu amestecul de cafea cu Amaretto. 


Pentru cremă se opăresc piersicile, se scot sâmburii şi se decojesc apoi se taie cubuleţe. Se lasă la răcit.
Gelatina se înmoaie conform indicaţiilor de pe ambalaj. Mascarpone se amestecă cu iaurtul, Lichiorul Amaretto, zahărul vanilat şi zahărul pudră.  Se iau 4 linguri din cremă şi se amestecă cu gelatina înmuiată apoi se înglobează la restul cremei. Se dă la frigider pentru 30 minute. Frişca se bate şi se adaugă uşor cremei iar la sfârşit se adaugă bucăţile de piersici.


Blatul de prăjitură se pune în tava în care s-a copt tapetată cu folie alimentară şi se repartizează deasupra crema.  

După 3 ore de stat la frigider am scos prăjitura din tavă şi am porţionat-o. Deasupa fiecărei porţii am pus felii de piersici 


şi ciocolată răzuită.




7 comentarii:

Adnia spunea...

asta da prajitura!

maria elena spunea...

Este apetisanta! Gustul precis pe masura!

adriana gherman spunea...

Adnia, te provoc să o încerci şi tu.

adriana gherman spunea...

Merită încercată Maria !

Unknown spunea...

tare bine arata, imi plac prajiturile de genul acesta! Azi ti-am rasfoit blogul si am dat numai peste retete minunate, felicitari, e grozav!!!

Carina Petrea spunea...

As dori sa incerc aceasta minunata creatie, dar inainte as vrea sa stiu dimensiunile tavii folosite de tine. Multumesc.

adriana gherman spunea...

Carina, in primul rand scuze ca raspund cu intarziere. De o saptamana nu mi-am accesat mail-urile fiind plecata din tara.
Tava folosita de mine are o dimensiune de 30/22 cm.
Spor!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...