joi, 7 februarie 2013

PRAJITURA "MAGDA"


De ce Prăjitura Magda? Aşa figura în caietul meu de reţete. Reţeta mi-a fost dată de o colegă de serviciu, Magda în urmă cu mulţi, mulţi ani.  Aşa i-a rămas numele în caiet, aşa i-am spus şi eu aici.
 Indiferent sub ce nume apare, prăjitura este delicioasă. Gustul blatului de bezea cu nucă şi crema de migdale îmbinându-se perfect.


Ingrediente blat:
- 5 albuşuri
- 200 g zahăr
- 150 g nucă măcinată
- 2 linguri făină 

Ingrediente cremă:
- 200 g unt 
- 150 g zahăr pudră
- 200 ml lapte
- 2 linguri făină
- 5 gălbenuşuri
- esenţă de migdale

Ingrediente ornare:
- 100 g zahăr
- 60 g nucă tăiată şi prăjită 


Pentru blat se bat albuşurile spumă cu zahăr. Se adaugă nuca măcinată amestecată cu făina. Se omogenizează uşor cu o paletă sau lingură din lemn. Bezeaua se pune în tava (30/22cm) tapetată cu hârtie de copt şi se dă la cuptor pentru aproximativ 25 minute. Se face proba cu scobitoarea: blatul prăjiturii se înţeapă cu o scobitoare, dacă aceasta iese curată blatul este copt. 


Intre timp se prepară crema: gălbenuşurile se amestecă cu făina şi puţin lapte. Restul laptelui se pune într-un vas pe foc. Când laptele dă în clocot se adaugă amestecul de gălbenuşuri. Vasul se pune pe bain-marie şi se amestecă până se formează o cremă mai groasă. Se ia de pe foc, se adaugă esenţa de migdale şi se dă la rece pentru 3 ore sau de seara până dimineaţa.   Untul se freacă spumă cu zahărul.
 Crema de migdale se adaugă lingură cu lingură la spuma de unt, următoarea porţie de cremă adăugându-se numai după ce precedenta a fost integrată complet în unt. 
Se porţionează blatul de tort apoi se pune crema. Eu am ales să fac rondele din blat,  deasupra fiecăreia  punând  câte o porţie de cremă. 


Pentru ornare am făcut un caramel din  zahăr apoi am pus nucile prăjite şi tocate. L-am scos pe o farfurie cu puţină apă şi l-am pus la rece. 


După răcire, cu ajutorul unui ciocan de bucătărie am zdrobit caramelul  şi l-am presărat peste fiecare porţie.


Dacă nu doriţi ca prăjitura să  arate festiv şi o preparaţi  pentru o zi de duminică,  lăsaţi blatul întreg, îl acoperiţi cu cremă, nivelaţi uniform  iar deasupra puneţi caramelul zrdobit. Porţionaţi în cubuleţe sau dreptunghiuri.  Vă asigur că oricum o porţionaţi,  gustul prăjiturii este acelaşi. 

10 comentarii:

Cristina spunea...

Superba prajitura si imi imadinez gustul delicios.

adnia spunea...

arata fenomenal!

mirela spunea...

Foarte buna,ce pofta mi-ai facut!!!!!!O seara frumoasa!!

adriana gherman spunea...

Mersi Cristina, ai dreptate :un deliciu!

adriana gherman spunea...

Dia mersi

adriana gherman spunea...

Mirela seara frumoasa sa ai şi tu.

Geta spunea...

Mi se pare chiar pe gustul meu. Seamana cu prajitura mea cu albusuri si crema de cacao.
Te felicit pentru toate retetele pe care le ai pe blog!

adriana gherman spunea...

Geta multumesc. Mereu ma opresc pe la tine si savurez cate ceva delicios.

Rosita Vargas spunea...

Me encanta esta receta luce muy bonita y exquisita,realmente hermosa me gusta mucho su cocina saludos desde Chile abrazos y abrazos.

adriana gherman spunea...

Gracias! Saludos a ti.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...