joi, 1 mai 2014

DELICIU CU PORTOCALE


Trebuie să recunosc că nu ne dăm în vânt după prăjiturile cu brânză. Dar această prăjitură s-a dovedit a fi, aşa cum îi spune şi  numele, un deliciu. Reţeta am găsit-o într-o revistă mai veche şi aspectul ei mi-a atras imediat  atenţia.  Cum aveam în frigider ceva brânză de vaci ce trebuia consumată degrabă,  am cumpărat suc Fanta şi m-am apucat de treabă. Prăjitura seamănă foarte mult cu "Prăjitura Fanta", foarte populară pe bloguri.


Ingrediente blat:
- 3 ouă
- 100 g zahăr
- 175 g făină
- 50 ml suc de portocale
- coaja rasă de la o portocală
- 5 g  praf de copt

Ingrediente cremă:
- 360 g brânză  cremoasă de vaci 
- 200 ml frişcă
- 1 pliculeţ întăritor frişcă
- 1 portocală
- 1 linguriţă extract de portocală

Ingrediente glazură:
- 400 ml suc de portocale acidulat (tip Fanta)
- 1 plic praf pentru budincă de vanilie
Ingrediente decor:
- 100 ml frişcă 

Pentru prepararea blatului se bat albuşurile spumă tare cu un praf de sare şi zahărul. Se adaugă gălbenuşurile unul câte unul, coaja şi sucul de portocală. Făina se amestecă cu praful de copt apoi se încorporează în ouă. Aluatul se toarnă într-o tavă (25/25 cm) unsă şi tapetată şi se introduce în cuptorul încins la 180 grade C. Se lasă 30 - 40 de minute. Se lasă să se răcească în tavă.
Portocala se curăţă de coajă şi pieliţele albe apoi se taie cubuleţe. Frişca se bate cu întăritorul de frişcă, se adaugă brânza scursă bine, extractul, portocala tăiată. Se omogenizează apoi crema se toarnă peste blat şi se nivelează. 
Pentru glazură se pune sucul de portocală amestecat cu praful de budincă pe foc mic unde se lasă până se îngroaşă. Se lasă să se răcorească puţin şi se toarnă peste cremă. Se întinde şi se nivelează.


Prăjitura se pune la rece pentru 2 ore; se taie bucăţi şi  se ornează cu frişcă. 




Cu toate că la începutul postării am spus că prăjiturile cu brânză nu prea sunt pe placul meu,  această prăjitură ar putea să-mi schimbe părerea. 


Poftă  bună!

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...