sâmbătă, 9 ianuarie 2010

PRAJITURA BRATH


Prăjitura aceasta o ştiu de la mama mea. Ea o face aproape la fiecare sărbătoare de Crăciun, fiind foarte apreciată de noi toti. Parcă nici o prăjitură noua nu este la fel de bună ca aceasta.


Ingrediente pentru blat:
- 8 ouă
- 150 g nucă macinată
- 2 linguri de făină
- 150 g zahar
- un plic praf de copt

Ingrediente pentru cremă:
- 200 g unt
- 150 g zahar pudră
- 2 linguri cafea fiartă
- 50 g nucă prajită si zdrobită
- 2 gălbenuşuri
- 1 plic zahar vanilat

Glazură:
- 250 g ciocolată

- 100 g unt

- 3 linguri de ulei
- o lingură de zahăr pudră

Mai întâi preparăm o cafea tare din două linguri de cafea şi 20 ml apă. Se lasă deoparte să se răcească.
Pentru prepararea blatului se bat spumă albuşurile de la 8 oua. Se adaugă zaharul şi se bat în continuare până se topeşte zahărul. Se adaugă pe rând 6 gălbenuşuri.
Nucile măcinate se amestecă cu făina şi praful de copt. Se adaugă la spuma de albuşuri, amestecând uşor cu o spatulă de lemn. Compoziţia se pune în tava tapetată cu hârtie de copt şi se dă la cuptorul preâncălzit pentru  25 - 30 minute.  Blatul se încearcă cu o scobitoare: dacă aceasta iese curată blatul este copt.


Pentru prepararea cremei se mixează untul cu zahărul pudră până devine spumos. Se adaugă pe rând câte un gălbenuş, din cele două rămase de la blat. Din cafeaua rece luăm două linguri de zaţ de cafea (chiar dacă acesta este umed) şi se adaugă cremei de unt. Se adaugă şi nuca zdrobită.



Crema astfel preparată se întinde peste blatul rece. Punem prăjitura la frigider până este gata glazura. 


Se prepară glazura : într-o crăticioară cu fund dublu  se pune untul şi uleiul. Se adaugă ciocolata ruptă bucăţi şi zahărul. Crăticioara se pune pe bain-Marie unde se lasă până se topeşte ciocolata, amestecând continuu.
Se ia de pe aburi şi se lasă să se răcorească puţin. Călduţă se întinde şi se nivelează peste cremă.
Crema fiind rece (de la frigider)  nu se va topi .


Prăjitura o punem imediat la rece până a doua zi. 


Ce bună prăjitură m-a învăţat mama să fac. Acuma trebuie să recunosc că, parcă gustul prăjiturii ei era altfel.


Sau mi se pare mie? Oare unde eşti copilărie?

10 comentarii:

strumfa spunea...

hmm... e foarte gustoasă prăjitura aceasta... şi mama mea o face des la sărbători, doar că ea o numeşte "Prăjitură cu ness".

gaby's blog spunea...

Delicioasa si frumos prezentata! Am un premiu pentru tine! te astept!

adriana gherman spunea...

strumfa cunosc si varianta cu ness, este foarte gustoasa.

adriana gherman spunea...

gaby, mersi pentru premiu.

Anonim spunea...

delicioasa prajitura ,dar te rog sa-mi spui ce dimensiuni are tava ta .

adriana gherman spunea...

Am o tava nu prea mare, de 23/32 cm.

Dream's handmade spunea...

Am facut si eu prajitura, dar mi-a iesit ff putina crema. Oare de ce?

adriana gherman spunea...

Ai mixat bine untul? Se mixează cu zahărul până devine spumos şi aproape îşi dublează volumul. Sau nu cumva ai folosit o tavă prea mare? Am uitat să specific în postare că mărimea tăvii este de 32/23 cm.

Dream's handmade spunea...

Da, am mixat! Tava mea e aproximativ ca si a ta...Pana la urma am dublat cantitatile la crema si a iesit inalta.

Dream's handmade spunea...

Altfel, foarte gustoasa!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...